Laag water, de gelegenheid voor een schoonmaakbeurt.

Vrijdag, 26 oktober 2018

Door de aanhoudende droogte is de waterstand in onze viswateren uitzondelijk laag. In Kekerdom achter de dijk staan enkele plassen zelfs zo goed als droog. In het gat van Jürgens staat op moment van schrijven nog zo'n 40 cm water. Door deze lage waterstand is een groot deel van de bodem nu beloopbaar. Hierdoor is het nu mogelijk om de rommel die zich de laatste decenia heeft verzameld op de bodem op te ruimen.

Deze mogelijkheid werd door de onderhoudsploeg van onze vereniging met twee handen aangepakt.
Zaterochtend was het zover en werd ondergetekende door hen "ruw" verstoord tijdens zijn vissessie ;-).

Door de onderhoudsploeg werd de rommel in hoopjes verzameld langs de waterkant.

De buit bestond hoofdzakelijk uit glas , plastic en een aantal wasmachinetrommels.

Deze trommels werden in het verleden gebruikt voor het bewaren van snoekvisjes (bron: een 70 plusser uit Kekerdom).

Ook werd er nog een bord van staatsbosbeheer gevonden in de bosjes, waarschijnlijk is deze tijdens het hoge water daar ingedreven.

De hoopjes samen was genoeg om een aanhanger te vullen.

Goed werk van de onderhoudsploeg.