Metamorfose Molenkolk

Zondag, 13 januari 2019

Metamorfose molenkolk.

Zoals jullie misschien al weten zijn wij druk in gesprek met de gemeente over de herinrichting van de Molenkolk in Millingen aan de Rijn.
Hierbij moeten jullie denken aan:
- opschonen terrein
- snoeien bomen
- klepelen bramenstruiken
- verharde toegangspaden
- parkeerplaatsen
- viskrib voor minder mobiele leden
- aanbrengen beplanting water en oever
- uitdiepen west oever, kant van de auto sloperij
- uitzetten van nieuw visbestand

Het afgelopen jaar zijn er al diverse acties uitgevoerd, hieronder een kleine opsomming.

16 Juni 2018: Poging groenverwijdering.
Mbv een autolier en diverse contructies van steigerpijpen gaas en betongaas is geprobeerd om het groen uit het water te verwijderen. Dit is in zoverre gelukt dat er een aantal visbare stekken waren voor de komende jeugd en dobber wedstrijd.

klik hier voor meer foto's.

1 Juli 2018: Maaien paden.
Met behulp van een bosmaaier zijn de paden rondom het water vrijgemaakt.

klik hier voor meer foto's.

3 November 2018: Afvissen.
Met behulp van een groot sleepnet is er gepoogd om het water af te vissen om de visbezetting te kunnen bepalen. Echter door het vele aanwezige groen was dit bijna onbegonnen werk. Het resultaat was dat er uiteindelijk maar 16 karpers en 1 paling in het net achterbleven. Echter is er als bijkomstig voordeel veel groen verwijderd uit het water.

klik hier voor meer foto's.

15 December 2018: Brandweer zaagoefening.
Diverse bome hebben het loodje gelegd tijdens een kettingzaagoefening van de branweer,

klik hier voor meer foto's.

24 December 2018: Egalisatie.
Mbv een tractor is het terrein geëgaliseerd.

klik hier voor meer foto's.

4-12 Januari 2019: Opruimen en snoeien.
Met een aantal vrijwillgers is het terrein rondom flink opgeruimd.

klik hier voor meer foto's.

Zoals jullie misschien al gezien hebben ziet het omliggende terrein er al veel beter uit.

Met deze gezamelijke akties als vereniging laten wij aan de gemeente zien dat we een bereidwillige vereniging zijn die ergens voor staat en die het herinrichtingsplan serieus neemt.

namens het bestuur iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.