Viswater

De Molenkolk:

Het perceel bekend als viswater de Molenkolk voor zover eigendom van de gemeente Berg en Dal.
Kadastraal bekend perceel 1578 en 1588 sectie C, kadastrale gemeente Millingen aan de Rijn.

Ligging:: Nabij industrieterrein.

Toegang:
Via molenveld of C.R.Waiboerweg.

Looprecht:
Rondom, waarbij we attenderen op de aanwezigheid van beschermde en of bijzondere vegetatie, hier met respect mee om te gaan.

Parkeren:
Niet voor de inrit/slagboom.
Twee-driewielers op de fietsstalling

Gesloten tijd:
Geen

Vergunning:
Vispas, kleine vispas in combinatie met lidmaatschap HSV de Zeelt te Millingen aan de Rijn, een dagvergunning verkrijgbaar bij de secretaris (zie onze website /over-ons/bestuur-en-commissies.html ). Ben je niet ouder dan 14 jaar (peildatum 1 januari) en vis je nooit met meer dan één hengel? Dan kun je GRATIS jeugdvergunning van onze vereniging aanvragen, uitprinten en binnen 10 minuten kun je aan de waterkant zitten!

Boven het gestelde in de visserijwet, t.a.v. aangewezen aassoorten, aantal hengels, gesloten tijden, maat van vis, enz., gelden de volgende bepalingen:

Boten
Het gebruik van boten is niet toegestaan, zoals bellyboten, voerboten, opblaasbare boten enz.

Nachtvissen:
Toegestaan. Het (nacht)vissen aan onze wateren geschiedt geheel op eigen risico.

Schuilmiddelen:
Gebruik van schuilmiddelen toegestaan.
Onder schuilmiddel wordt verstaan: Niet gesloten geheel zonder grondzeil, zoals paraplu’s, brolly, open bivvy en ovals.

Hengelmateriaal:
-Het toegestaan met ten hoogste twee hengels binnen handbereik te vissen.
-3e Hengel niet toegestaan, ook niet met een 3e hengel toestemming

Plichten:
-Afval, wat het ook mag zijn, bij voorkeur mee te nemen of anders te deponeren in 1 van de vuilnisbakken op bovenstaande kaart aangegeven met .
-Fietsen en bromfietsen te plaatsen op de fietsstalling, dus niet aan het water parkeren.
-De viskrib is bedoeld voor de minder mobiele medemens. Je zult altijd plaats moeten maken als zij daar willen gaan vissen. Alleen mobiliteitshulpmiddelen mogen zich op het terrein bevinden.
-Vogels, vogelnesten, planten en bloemen ter plaatse met rust te laten.
-Alle gevangen vis altijd direct terug zetten in hetzelfde water (catch & release)
-Voor karpervissers is een onthaakmat verplicht.

Verboden:
-Het voeren van aardappels.
-In alle wateren van de vereniging is het aanleggen van voerplaatsen niet toegestaan. Voor het voeren tijdens het vissen is maximaal 1 kg droogvoer per visdag toegestaan. U kunt daarom niemand van “uw voerplek” wegjagen, want u mag geen voerplek aanleggen.
-Het laten spelen van audioapparatuur.
-Open vuur, barbecue.
-Gebruik van leefnetten of bewaarzakken.
-Tenten zijn verboden.

Bestuur behoud zich het recht van boven beschreven regels af te wijken.
De vereniging kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor diefstal, schade of letsel in welke vorm dan ook.

't Vossengat:

Het perceel bekend als 't Vossegat voorzover eigendom van de Staat de Nederlanden.
Kadastraal bekend voorzover de linkerhelft van de Bovenrijn (Bijlands Kanaal), voorzover tot duits grondgebied, van de lijn over de torens van Lobith en Keeken af, tot aan de grens tussen Millingen aan de Rijn en Bimmen (waaronder begrepen 't Vossegat en de Kleefse Vaart).
Nachtvissen toegestaan met nachtvis toestemming.

De Kaliwaal:

Het perceel bekend als Kaliwaal voorzover eigendom van De Beijer B.V. + Staatsbosbeheer.
Kadastraal bekend gemeente Berg en Dal sectie A nr. 330 + sectie A nr. 381, via de eigen weg van firma De Beijer B.V.
Verboden te vissen van 1 maart tot 15 juli.
Nachtvissen en (Belly)boten verboden.

Gat van Prick:

Het perceel bekend als prof. Prick voorzover eigendom van De Beijer B.V.
Kadastraal bekend gemeente Berg en Dal sectie A nr. 380, via de eigen weg van firma De Beijer B.V.
Nachtvissen en (Belly)boten verboden.

Jürgens:

Het perceel bekend als Jürgens voorzover eigendom van Jürgens.
Kadastraal bekend gemeente Berg en Dal sectie A nr. 214 t/m 219, bij Weverstraat 30 de dijk op en meteen afrit naar beneden.
Nachtvissen en (Belly)boten verboden