Hengelsport vereniging De Zeelt zoekt jouw!!

Maandag, 6 maart 2023

Hengelsport vereniging De Zeelt is de afgelopen jaren gegroeid naar circa 350 leden. Dit is te danken aan een actief bestuur maar vooral ook door de inzet van enthousiasten vrijwilligers. Tijdens de wervingsavond voor nieuwe vrijwilligers zijn er gelukkig weer diverse aanmeldingen binnen gekomen waar we als bestuur héééél erg blij mee zijn.

Om de verschillende commissies sturing te geven hebben we als bestuur besloten dat buiten de voorzitter alle vier de overige bestuursleden uit het bestuur stappen. De reden hiervoor is dat de overige bestuursleden een functie als dagelijks bestuurslid niet (meer) ambiëren en in de commissies behoefte was aan meer sturing.
Door deze actie worden de commissies zelfsturend waardoor het bestuur enorm ontlast wordt.

Hiermee hebben we dus één probleem opgelost en dient alleen het andere probleem nog opgelost te worden.
Het invullen van de beschikbare bestuursfuncties.
De functies secretaris, penningmeester en PR beheerder zijn vacant.
In de bijlage en op onze website vindt u de vacatures hiervoor.
Deze vacatures zijn als zodanig opgesteld maar het is natuurlijk altijd mogelijk om intern in het bestuur een andere rol / taakverdeling te maken.

Door zitting te nemen in het bestuur helpt u niet alleen de vereniging maar ook mensen die aan onze activiteiten meedoen. Denk hierbij aan de basisschool en verzorgingscentra, maar ook u zelf!! In een bestuur doe je op allerlei fronten ervaring op die je in het dagelijks leven meeneemt.

Zoals eerder al aangegeven dient het bestuur met nieuwe kandidaten gevuld te worden om het bestaan van onze vereniging te kunnen garanderen.

Ik (voorzitter John Hock) kan me niet voorstellen dat een vereniging met 350 leden en een fantastisch aantal vrijwilligers van 20 personen!!! Geen twee bestuursleden kan vinden die zich een paar uurtjes in de maand in wilt zetten.

Op zaterdag 25 maart vind onze jaarvergadering plaats. Meld je voor deze datum per mail (dezeelt@gmail.com) aan als kandidaat voor het bestuur. Mocht je dit liever telefonisch doen of eerst wat extra informatie willen hebben ben ik te bereiken op telefoonnummer 0643228818.
Op 20 maart is er een bestuursvergadering, wilt u hierbij ter kennismaking aanwezig zijn is dit natuurlijk altijd mogelijk. Zo krijgt u alvast een beetje de indruk wat wij als bestuur doen.

Denk niet een ander doet dit wel, die doet het niet want dan had die het al gedaan!

Ik hoop voor de vereniging, die al sinds 1958 bestaat, er diverse aanmeldingen komen op de beschikbare vacatures zodat we nog lang door kunnen vissen.

Hieronder de links naar beschrijving van de vacatures.

Met vriendelijke groet,

John Hock