Patrick Tielkens nieuwe koning hsv de Zeelt

Dinsdag, 29 augustus 2023

Anders dan andere jaren bestond het koningsvissen dit jaar uit 3 wedstrijden waarvan de beste 2 meetellen voor de uitslag. De puntentelling was zoals de laatste jaren, zowel aantallen als gewicht tellen apart mee voor de punten.

De 12 deelnemers hadden de eerste wedstrijd op zondag 21 Mei in 't Meertje, de 2e op zondag 25 Juni in de nevengeul (gat van prick) en de laatste zondag 27 Augustus in de Kaliwaal.
Bij de eerste wedstrijd werden er maar door 4 deelnemers vis gevangen, door de uiteindelijk eindwinnaar werd toen geen vis gevangen. Maar omdat de beste 2 wedstrijden meetellen voor de einduitslag kon hij deze laten vervallen.

Na de laatste wedstrijd was er weer de prijsuitreiking bij Café zaal 't Füske. Onder het genot van een kom soep en een broodje werden de punten van de deelnemers bij elkaar opgeteld.
2 Deelnemers eindigden met 8 punten, omdat het aantal gevangen vis de doorslag gaf was het dit jaar Patrick Tielkens die er uiteindelijk met de winst vandoor ging.

De prijswinnaars ontvingen naast een tegoedbon ook een medaille en Patrick mag 1 jaar lang met de wisselbeker pronken.

Hieronder de uitslagen van alle wedstrijden.

Wedstrijdcommissie hsv De Zeelt