H.S.V. De Zeelt, samen vissen met ouderen.

Woensdag, 20 september 2023

Zaterdag 16 september was het weer zover, voor de tweede maal ging hengelsport vereniging De Zeelt uit Millingen aan de Rijn weer vissen met bewoners uit Gasthuis Millingen.

Het “samen vissen” is een initiatief vanuit Sportvisserij Nederland waarbij verenigingen met bewoners van uiteenlopende zorginstellingen een paar uurtjes gaan vissen aan de waterkant.

Het was zaterdag prachtig weer met veel zon en om 14:00 uur arriverende de acht bewoners van Gasthuis Millingen bij viswater de Molenkolk. Zei begonnen onder begeleiding van een medewerker van welzijn en een vrijwilliger samen met de vrijwilligers van De Zeelt aan een zeer leuke middag.

Regelmatig kwam er nog bezoek van familie / kennissen die gezellig meededen. Er werden leuke herinneringen opgehaald en diverse grappen kwamen voorbij.
Iedereen heeft heel wat vis(jes) weten te vangen waarvoor ook nog een prijs werd uitgereikt voor de meeste vissen en de grootste vis en iedereen kreeg een oorkonde.

Na prijsuitreiking werd er zelfs nog een zeemanslied gezongen waarna het weer tijd was om weer huiswaarts te keren.

Na het succes van vorig jaar zal dit naar alle waarschijnlijkheid elk jaar plaats gaan vinden.
Het was wederom een zeer geslaagde middag waarbij bewoners en organisatie weer genoten hebben.